woensdag 19 februari 2014

IndieGoGo


Ennnn het regent nog steeds, jawel.
Dus had Tien tijd om 4just1 te bedanken voor de fijne start in crowdfund-land en te gaan puzzelen op iets groters. Want ze wilde inturnasjionaal, of zoiets.
Nu heet het project opeens 'Quest for a Donkey-Brother'.
Bij een groot crowdfund-platform, Indiegogo. En nou snap ik dit allemaal natuurlijk niet, maar de kleine uitjes die we gemaakt hebben de laatste tijd waren vaak naar de buurezels. Het komen en gaan geeft commotie, vind ik leuk! Dan balken we gevieren en krijgen we die mooie echo's terug. En we snuffelen en knuffelen en bijten zo een beetje. Dan ga ik grazen totdat ik weer naar huis moet.
Daar merk ik dat ik geen twee-potige ben, maar 4 hoeven heb die benen blijken te heten. En dan vraag ik me af waarom we niet bij elkaar kunnen komen. Er zit een hek tussen, 4 prikkeldraden hoog. Waarom heb ik twee varkens om mee te spelen? NOT, werkt natuurlijk niet, stelletje modderaars. En zij zijn wel met z'n drieën, daar hiernaast!

Ze hebben andere verzorgers. Die zien ze maar 1 dag in de week, als het niet te koud, nat of wit is. De grijze heeft geen ballen meer. De bruine broers nog wel. Die bewaken de grijze en het terrein tegen het wild en verjagen de jachthonden als die weer eens huishouden in de gorges. Die spelen en draven en hebben lol met elkaar. Beetje stoeien en uitdagen en samen zijn, dutten en grazen.

Dat zit er voor mij ook aan te komen met een Makker, een grote of kleine Broer, om samen te zijn, zoals het ezels past. Een pony of paard kan niet komen, want ik heb geen weide. Wel hier en daar gras, maar meer kruiden, struiken, bosvruchten en noten, lekkere ruige takken en veel bramen. Het hek is ook niet geschikt voor geiten, die kunnen te makkelijk ontsnappen en ik ben geen hoeder. Geitjes vind ik wel leuk, maar zo klein!

En daar gaan we hier voor met z'n allen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten