dinsdag 7 januari 2014

fun op de piste

Van binnen sta ik te hinniken van het grinniken, echt!
Inmiddels ben ik helemaal gewend aan de baas. Nou kreeg ik lucht van het volgende mailtje van hem aan haar;
***********
Het gras raakt op en Sarko sluipt steeds een stukje verder om frisse groene plukjes te grazen.
Geeft niet want ik ga om het uur of zo even kijken en haal hem dan weer dichterbij.
En soms ontdekt ie wat vergeten groene plukken dicht bij huis en staat ie daar alsof ie niet weet dat de wereld groter is.
Tegen midi ga ik weer even kijken en als ie dichtbij staat mag ie tot na het eten blijven staan.
Staat ie ver weg, dan moet ie naar huis.
Dom is ie niet, de eerste 2 keer kijken is ie braaf en doet zijn graasavontuur.
Maar de midi voelt ie al aankomen en het wordt steeds lastiger om hem dan te vangen, hij bleef steeds een stapje voor. Voor straf mocht ie een paar dagen niet grazen.

Vandaag weer proberen, voorbij de 2 eiken de eerste blik, op het bronpad de 2e blik.
Midi...........ehhh, ah daar is ie, zo ergens bij het beekje.
De oren gaan overeind, ik zie hem kijken, luisteren en denken.
'Wat zal ik doen?' straalt er vanaf, ondeugd sprankelt maar ook de lust tot groener gras.
Dus daar gaat ie op een holletje, en hij weet inmiddels dat als ie zijn hoofd opzij houdt het touwtje niet onder zijn hoeven komt.
Dus hij op een holletje en ik sneller lopen en maar 'stop' en 'ho' en 'nee' zeggen.
Ach, die grote oren horen wel, maar luisteren niet.
Het holletje wordt draf en Sarko is de hoek om. Mooi, kan ik even inhalen door te rennen zodat hij mij niet ziet.
Om de hoek graast ie weer vredig maar de ondeugd borrelt nog.
Hollen weer en zelfs galop gaat prima met een scheef hoofd.
Zucht.
Op het terrein van de buur-ezels belandt, staat ie daar net op het asfalt me aan te kijken, ik loop nog boven bij de telefoonleidingen. Begint ie ineens te balken, niet zomaar balken, nee hij lacht me uit!
Kutezel, LOL.
Maar dan horen de ezels daar de LOL en draven naar Sarko toe.
De 2 bruinen steken hun hoofd over het hek en 3 ezelmonden IAAAA'en de hele gorges bij elkaar.
Geweldig daar sta je dan als mens, whoeaaaa.....
De kussende ezels, zoiets lijkt het, geven mij de kans het touwtje te pakken.
Met een bokkend kind ga ik weer op weg naar huis.


********** Je begrijpt, ik heb in een ezeldeuk gelegen en heb er weer een nieuwe 'nick' bij; Ie. 
Vraag Me niet hoe dat, die ezeldeuk, eruit ziet! Je bloque!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten