donderdag 16 januari 2014

Familie compleet

Jaaaa, we zijn weer compleet. Een verlaat verslagje van de hereniging.
Dolle boel, ik word weer wakker geknuffeld, we gaan uit wandelen met iedereen die mee wil, 'k word vertroeteld ondanks de vele natte klets.
Ik heb sochtends en savonds een waakkat. Die vangt die ene rat die durft in mijn buurt te komen als ik dommelend sta te knabbelen. Hij zegt in training te zijn voor vogels, jaagt ook speels op de kippen om ze hun plaats te wijzen. Ik noem hem kwiebus. Schopte hem mank in de eerste week dat ik hier was, gewoon hij dacht dat het gelijk wel goed zat, naieveling! Die tweepotigen noemen hem DQ. Tis m'n beste makker, laat me niet schrikken, vangt dus klein snel kruipspul en zit statig in tuxedo op de resten van een bemost stenen muurtje. Er loopt hier een eeuwenoud pad, helaas verloren en vergeten. Ik en de varkens maken het weer een beetje vrij. Soms krijgt kwiebus bezoek van zijn meisje, zwart als kooltjes voor het mijn stofbad wordt. Sooty ruikt naar theebiscuit.
Tien en de baas kregen een boek kado 'Op stap met een ezel'. Ik begrijp dat ik mijn borst nat kan maken, het crowdfund-project internationaal geprolongeerd dient te worden en zij me al zien werken als lastdier. Ach weet je, ik zou niets liever doen, met hen meesjouwen in ons bos, echt als een familie. Ik ben nog veel te jong, duurt nog een jaar of 2, 3 voor ik dragen mag.
Iedere dag is weer een andere dag. Ze lijken zich niks van onze modderzooi aan te trekken. Op kaplaarzen zie ik ze om de paar uur zich moedig zonder hoeven door de brij ploegen. De sluiter van de dag betekent hooi eten in de stal en een opgemaakt bescheiden bed van stro en varens. En weer knuffels natuurlijk. Dat gaat zo heel de dag door.
Mijn verzorgers beginnen me steeds beter te begrijpen. Zeker zij heeft wat meer tijd, of geduld, om rustig haar best te doen in mijn kop te kijken. Samen met al die boeken over ons, ezels, gaan we het wel redden met elkaar.
Uit krengigheid moest ik wel even proberen de baas in zijn kont te bijten, net niet goed gelukt. We zijn beste maatjes hoor, alleen beide mannetjes...

We zijn weer compleet, leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten