zaterdag 10 augustus 2013

Ontsnappingskunstenaars met een wroetneus


Afgelopen dagen was het feest, want de varkens mochten los lopen. Neus hier en neus daar en wat kunnen die beesten de oren van je kop kletsen! Ik zeg niks om hen maar niet te verraden. Want ze worden steeds weer achter hun draad gezet.
Als ik wat sta te zonnen of te grazen zoeken zij me op. Vaker ga ik ze halen en spoor ik ze aan het schrikdraad te trotseren op een plek waar die draden net te hoog zitten. Die mensen hier letten ook niet echt op!
Kippen, haan en katten komen ook vaak even kijken en de hond? Ach ja, die hond die hangt liever rond op het terras.

En dan noemen ze ezels 'ontsnappingskunstenaars'. Hier zijn dat de varkens. Wat die mensen niet snappen is hoe slim wij zijn. Kijk, ik verveel me nog niet hoor. Ik heb ook ruimte zat. Maar de varkens gebruiken de schrik als de schrik er niet is. Precies tussen twee schrikken in glippen ze door de draden. :-D
Ik zeg niks, 'k vind het veel te leuk als ze me goedemorgen komen zeggen en voor het slapen gaan vind ik een welterusten-neus wel fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten